marți, 15 ianuarie 2019

Care e diferența dintre shadow și darkness în psihologie?


Shadow sau umbra este formată din toate acele părți din noi pe care le-am negat, le-am ascuns sub preș, de care n-am mai vrut să știm sau care ne prefacem că nu există. Din shadow fac parte fricile noastre, traumele, rănile, dependențele, neîmplinirile, ura, mânia, gelozia, posesivitatea, lipsa de încredere în noi, lipsa de motivație, de sens, de direcție.

Toate acele energii care se hrănesc din noi, cu viața noastră, și ne lasă uneori fără suflare, formează umbra.

Umbra reprezintă un material de lucru pentru psihic fără de care nu putem evolua în nicio direcție, este o parte din noi pe care trebuie să o cunoaștem și să ne-o asumăm.

Este foarte util să acordăm atenție diferitelor aspecte care formează umbra, astfel încât să le aducem treptat la lumină, să le conștientizăm și să le integrăm. În acest fel, umbra se transformă în lumină.

Darkness este însă altceva. Darkness este atunci când umbra sau întunericul pun stăpânire pe noi. Altfel spus, nu ne mai aflăm într-o zonă luminoasă, din care putem lucra cu părțile rănite sau întunecate din noi. Ne aflăm în depresie, posedați de întuneric, într-o lume din care credem că nu mai există scăpare și în care ne simțim condamnați să trăim.

Este foarte dificil să ieși din întuneric de unul singur, pentru că îți trebuie un ghid. E mai ușor când ghidul e în afara ta, când stai de vorbă cu cineva și simți că îi pasă de tine. E mai greu să îți găsești ghidul în interior, în inima ta, dar momentele de darkness, de întuneric, pentru asta ne sunt date.

Ați auzit de noaptea neagră a sufletului și de faptul că uneori este atât de intensă că suntem convinși că nu-i vom supraviețui. Dar zorii acestei nopți sunt magnifici, deoarece aduc cu ei conștiența, trăirea autentică, integrarea și un alt mod de a viețui în lume.

marți, 21 august 2018

Chemarea lui Vishnu

În viața viitoare, eu voi fi copac, iar tu vei fi Vishnu.

Ca zeu, vei veni la mine-copac, pentru a sta la povești.

Știi deja: un copac înțelege cel mai bine un zeu.

Un copac e despre a dărui, asemeni zeilor.

Primăvara te trezești la viață la chemarea lui Brahma. Apoi, ceva din lumina și căldura universului te face să explodezi în mii de flori și arome.

Vara te coci încet, tot la respirația și șoaptele zeilor.

Iar toamna te dărui. Toamna e despre a te dărui în neștire, necondiționat.

Copacii se nasc și cresc din poveștile zeilor, și dăruie ceva din zei, oamenilor.

Iar zeii au atât de multe de povestit!

vineri, 15 iunie 2018

Ce este magia?

Magia e adevărată și trăiește în fiecare din noi.

Magie înseamnă să poți crea conștient ceva. Magie înseamnă să creăm conștient o relație sau un job. Magie înseamnă să ne cunoaștem lumea interioară, în mod real și lucid, dincolo de limitele corpului fizic și ale minții.

Magie înseamnă să devenim conștienți de stările, emoțiile și gândurile pe care le avem, să creăm un spațiu pentru ca ele să se manifeste, să le acceptăm și să nu ne identificăm cu ele.

Trăim într-o lume în care nu numai că am uitat de magia din noi și de ceea ce putem face, dar există momente în care anumite energii par să câștige teren și să devină dominante. Și asta se întâmplă atât în lumea din afară, cât și în cea interioară.

Suntem cu toții vrăjitori care și-au uitat puterile interioare. Conștiența și energiile din noi așteaptă să fie trezite, pentru a aduce din nou magia în această lume.

Magia înseamnă o conștiință treziă. Magia înseamnă realizarea adevăratei noastre naturi.

Magia e ceea ce suntem.
 

miercuri, 13 iunie 2018

Etape esențiale pe calea spirituală

Există trei etape esențiale pe calea spirituală:
  • prima este să îți dai seama că nu suntem corpul sau mintea, ci Atenția în care acestea apar și prin care sunt cunoscute; 
  • a doua este să explorezi natura Atenției și să descoperi că nu împărtășește destinul sau limitele corpului sau minții - mai exact, să îi descoperi natura eternă, infinită;
  • și a treia este să trăiești o viață care să fie în concordanță cu această înțelegere.

"There are three essential steps in the spiritual path:

the first is to notice that one is not a body or a mind, but rather the Awareness in which these appear, and with which they are known;

the second is to explore the nature of Awareness and discover that it doesn’t share the destiny or the limits of the body and mind – that is, to discover its eternal, infinite nature;

and the third is to live a life that is consistent with this understanding."

RUPERT SPIRA Daily Offering
June 13th 2018

Puteți comanda Prezența - Arta păcii și a fericirii scrisă de Rupert Spira aici:

https://www.povestașul.ro/home/37-prezenta-arta-pacii-si-a-fericirii.html?search_query=rupert+spira&results=1


miercuri, 6 iunie 2018

Sindromul premenstrual

În perioada premenstruală, lucrurile pot scăpa oarecum de sub control: poți avea pofte de tot felul, excese, stări de anxietate, depresie, mânie sau acțiuni impulsive.

Cel mai important lucru pe care îl putem face în perioada premenstruală este să încetinim ritmul, să aducem mai multă conștiență în viața noastră și să ne ascultăm energia.

Sindromul premenstrual ar putea deveni astfel o perioadă a îmbrățișărilor. Îmbrățișăm tot ce vine spre noi, creăm un spațiu în interior pentru tot ce apare. Iar în această perioadă apar foarte multe: tot ce nu funcționează în viața noastră așa cum ar trebui, modul în care relaționăm cu ceilalți, felul în care avem sau nu grijă de noi, tipare vechi care ne țin în loc, orice. Toate apar acum pentru a fi conștientizate și transformate.

Dacă fugim de aceste stări, acționând inconștient sau ignorându-le, aparent scăpăm de ele pentru o perioadă.

Dar dacă le îmbrățișăm cu toată dragostea, atenția și conștiința, ne vor revela o comoară.

Pentru că aceste stări sunt ca niște balauri care păzesc o comoară. Dacă ai curajul să îi înfrunți, să îți petreci suficient timp în prezența lor, aceste energii se destramă, iar în locul lor rămâne spațiul deschis al conștiinței. Noi suntem acest spațiu în care toate se petrec.

Aceste stări sunt un portal sau mai bine-zis, păzesc un portal. Ar trebui să învățăm să le folosim cu înțelepciune, în loc să le lăsăm să facă ce vor din noi.

miercuri, 30 mai 2018

Ce înseamnă mindfulness și care sunt beneficiile

Mindfulness înseamnă capacitatea de a fi prezent în fiecare moment. Mindfulness este opusul stării de a fi pierdut în gânduri sau emoții. Mindfulness înseamnă a deveni conștient de aceste gânduri și emoții și a nu ne lăsa pierduți sau dominați de ele.

Mindfulness s-a tradus la noi prin “conștiență”,“prezență” sau “atenție conștientă”.

Studii recente arată că peste 50% din timp suntem „furați” de gânduri, ceea ce contribuie major la starea noastră de nefericire. În loc să fim consumați de gânduri referitoare la ce-ar fi putut fi dacă… sau ce-ar putea fi dacă…, încercând să planificăm și să controlăm la nesfârșit realitatea, putem deveni conștienți de ceea ce se întâmplă în momentul prezent.

Putem deveni conștienți de respirație, de pașii pe care-i facem, de zgomotul de afară sau de verdele copacilor. În momentul în care suntem cu gândul în altă parte, nu  suntem prezenți față de ce se întâmplă aici și acum, astfel că o bună parte de realitate ne este furată. Mindfulness ne ajută să fim prezenți și prin asta să recuperăm acele momente în care suntem pierduți în prea multe gânduri. Un alt beneficiu al practicii mindfulness este că reușim să vedem lucrurile cu mai multă claritate și suntem mai împăcați cu lumea din noi și din afara noastră.

Mindfulness înseamnă să devenim mai conștienți de ceea ce se întâmplă atât în interior cât și în jurul nostru.

Încă de la început este bine să facem foarte clar distincția între a deveni conștienți de un lucru și a încerca să-l controlăm.

O tehnică simplă de mindfulness se referă la atenția asupra respirației. Diferența între a deveni conștienți de respirație, fără a o modifica sau îmbunătăți în vreun fel, și controlul respirației este foarte mare. Controlul respirației face obiectul tehnicilor de pranayama, care sunt cu totul altceva decât tehnicile de mindfulness. În mindfulness este foarte importantă dezvoltarea atenției și conștientizarea respirației, în cazul acestui exercițiu, fără a atinge în vreun fel respirația. În felul acesta putem deveni conștienți nu numai de respirație, dar și de cât de mare este dorința noastră de a controla și cât de puțin suntem obișnuiți să ne abandonăm în conștientizarea pură.

Un alt motiv pentru care mindfulness are o importanță capitală este acela că folosind regulat aceste tehnici, în viața noastră se creează un spațiu conștient, în care gândurile și emoțiile apar și dispar, fără ca noi să ne mai identificăm atât de puternic cu ele. Totodată, acest spațiu ne oferă o anumită libertate în luarea deciziilor: în momentul în care nu mai suntem atât de identificați cu anumite tipare și comportamente, deciziile pe care le luăm nu vor mai fi constrânse de acestea.

Mindfulness are o savoare aparte și practicată zi de zi, va da această savoare fiecărui lucru pe care îl facem.

luni, 28 mai 2018

Centrarea în Inimă

De fiecare dată când tristețea îți dă târcoale, când ai o problemă sau treci printr-o criză, revino în centrul Inimii tale.

Când nu știi ce să faci, când ești ținut captiv de o energie sau o stare sau simți că niciodată nu vei putea depăși un anumit obstacol, reîntoarce-te în centrul Inimii tale.

În asta constă practica: în a ne găsi centrul în Inimă și a ne reîntoarce în acest spațiu ori de câte ori ne pierdem în labirint.

O altă etapă e sa fim în centrul Inimii suficient de mult timp, încât să putem răspândi această conștiență a Inimii în tot ceea ce facem.